מהם כתמי פיגמנטציה בעור?

בישראל ובאזור המזרח התיכון בכלל, תנאי האקלים גורמים לחשיפה גבוהה לקרינת שמש חזקה. כתוצאה מכך, אנו נמצאים בסיכון גבוה בהרבה לנזקי השמש השונים על העור. אחד מהנזקים הנפוצים, אשר משותפים לישראלים רבים, הם כתמי פיגמנטציה. הכתמים הלבנים המכסים שטחים כאלה ואחרים בעור עשויים לבלוט מאוד ולפגוע בדימוי העצמי ובתחושת הביטחון. ממחקרים עולה כי פגמים בעור הם אחד הגורמים העיקריים לדימוי גוף שלילי ולכן, טיפולים להסרת כתמי פיגמנטציה הם כלי חיוני וחשוב לחיזוק הביטחון ולקבלת המראה עמו אנו חשים בנוח.

רייצ'ל מדיקל מציעים לך טיפולים חדשניים בטכנולוגיית לייזר מתקדמת להסרת כתמי פיגמנטציה, כל זאת בליווי מקצועי וייעוץ ארוך טווח שיספק לך כלים לחיים לשמירה על העור. על מנת להתמודד בצורה המקיפה והחכמה ביותר עם פגמי פיגמנטציה, חשוב להבין את מקורם ואת אופן היווצרותם.

פיגמנטציה

כיצד נוצרים פגמי פיגמנטציה?

צבע עורך נקבע על ידי שילוב של פיגמנטים המיוצרים בשכבת האפידרמיס של העור. הפיגמנט העיקרי, שבלעדיו עורנו היה למעשה חיוור לחלוטין, הוא המלנין. בעת חשיפה מופרזת לקרינת UV מייצרים המלנוציטים – יצרני המלנין שבעורך – כמות מוגברת של מלנין במקומות מרוכזים וכך במקום שהגוון יפוזר באופן אחיד, הם מופיעים בנקודות מרוכזות.

לפעמים הם מופיעים בצורה חיננית כמו נמשים, אך פעמים רבות נוצרים כתמים לא אסתטיים על הפנים. בנוסף לאור השמש, גם גורמים הורמונליים שונים עשויים לגרום לייצור מוגבר של מלנין ולכתמים. הכתמים אינם מופיעים יש מאין, מדובר בתהליך ארוך טווח והדרגתי. ניתן יהיה להיתקל בסימנים ראשוניים בשלב מוקדם ולכן חשוב שעם הופעתם, ניגש לקבלת ייעוץ וטיפול מהיר שימנע החמרה.

כנסו לעוד עמודים

הגורמים המשפיעים על פיגמנטציה

לכתמי פיגמנטציה גורמים שונים ומגוונים ויש להכירם היטב על מנת להימנע מגורמי הסיכון ולשמור על עורך מפני התופעה הבלתי נעימה.

חשיפה לשמש

כאמור, קרינת ה-UV היא הגורם המרכזי להופעת כתמי פיגמנטציה. יש להקפיד להישאר בצל בעת שהייה ממושכת בחוץ ולהשתמש במקדם הגנה עם סינון קרינה חזק.

תופעות הורמונליות

גם שינויים הורמונליים קיצוניים עשויים לגרום לייצור מוגבר של מלנין. כתמי פיגמנטציה עשויים להופיע במקרים הבאים:

  • בעת הריון או לאחר לידה
  • לאחר התקנת התקן תוך רחמי
  • בעת שימוש בגלולות נגד הריון
  • תקופות של רמות מתח גבוהות

לרוב במקרים אלה, הכתמים ייעלמו לאחר שהגוף יחזור לאיזון הורמונלי.

זיהומים

מחלות דלקתיות שונות עלולות לגרום להופעת הכתמים.

השפעות הגיל

לפעמים, הגורם היחיד שנותר ושבו גם אי אפשר להילחם, הוא הזמן. ככל שהגוף מתבגר, השינויים ההורמונליים והפיזיולוגיים השונים עשויים לחולל שינויים בייצור המלנין. לכן נראה עם הזמן "כתמי גיל" המופיעים על גבי העור.

לפעמים הם מופיעים בצורה חיננית כמו נמשים, אך פעמים רבות נוצרים כתמים לא אסתטיים על הפנים. בנוסף לאור השמש, גם גורמים הורמונליים שונים עשויים לגרום לייצור מוגבר של מלנין ולכתמים. הכתמים אינם מופיעים יש מאין, מדובר בתהליך ארוך טווח והדרגתי. ניתן יהיה להיתקל בסימנים ראשוניים בשלב מוקדם ולכן חשוב שעם הופעתם, ניגש לקבלת ייעוץ וטיפול מהיר שימנע החמרה.

שתפו נשמח לשמוע תגובות

Facebook
WhatsApp
Twitter
Email

לכתמי פיגמנטציה - יש גם פתרונות

.אנו תמיד דוגלים בראש ובראשונה על גישה מניעתית. על ידי הימנעות מחשיפה ממושכת לשמש, הקפדה על שימוש במקדם הגנה איכותי, תזונה בריאה ומאוזנת עשירה בנוגדי חימצון ושמירה על אורח חיים רגוע ורמות מתח נמוכות, ניתן להפחית משמעותית את גורמי הסיכון לנזקים. אורח חיים זה יסייע לך להימנע מטיפולים מורכבים. עם זאת, לפעמים אין דרך למנוע את התופעה ולכן חשוב שיעמדו לרשותך טיפולים יעילים שיסייעו לך להחזיר את המצב לקדמותו.

במידה וגם על עורך החלו להופיע כתמי פיגמנטציה, לא חייבים להשלים עם כך. ישנם כיום פתרונות רבים שיכולים לסייע לך להיפטר מהפגם האסתטי המציק ולהחזיר את גוון העור האחיד והנעים ממנו נהנית רוב חייך. אנו מציעים לקהל לקוחותינו טווח רחב ביותר של טיפולים במידת אינטנסיביות ושיטות פעולה שונות ומאפשרים לך לבחור מתוכן ולהתאים לצרכיך ולהעדפותיך את המענה המתאים ביותר עבורך.

טיפולי הזנה ותכשירי הבהרה

על ידי סדרה של טיפולים עם תכשירים המזינים את העור בחומרים המסייעים לפעולה תקינה של ייצור הפיגמנטים ועל ידי שימוש בתכשירי הבהרה, ניתן לראות תוצאות ניכרות בהופעת הכתמים. הטיפול מכיל חומרים המאטים את פעולת המלנוציטים, יעיל במיוחד עבור כתמי פיגמנטציה שנוצרו כתוצאה ממתח או דלקות. הטיפול מתקיים במפגשים בקליניקה ונמשך על ידך בבית.

פילינג רפואי

המומחים המנוסים שלנו לבריאות העור יבחנו היטב את עורך ויקבלו החלטה מהי דרגת העומק והאינטנסיביות הנדרשת בטיפולי הפילינג על מנת להסיר את כתמי הפיגמנטציה על עורך. קיימות שלוש דרגות עומק לטיפולים – שטחי, בינוני ועמוק – הדורשים זמן הכנה ואופן פעולה שונה. הטיפול יעיל במיוחד עבור אזור הפנים והחזה.

שימוש בטכנולוגיה מתקדמת

אנו מעמידים לרשותך ציוד פרי החידושים הטכנולוגיים המתקדמים ביותר. על מנת לספק לך תמיד את הטוב ביותר שיש לעולם האסתטיקה הרפואית להציע, אנו דואגים להכשיר את עצמנו ולהתעדכן בחידושים בעולם זה באופן תדיר. מומחים לאסתטיקה ובריאות העור יטפלו בכתמי הפיגמנטציה בעורך בכל אזורי הגוף באמצעות מכשיר לייזר רב עוצמה.

המכשיר מדויק מאוד ומאפשר לנו להתאים את עוצמת ועומק אפקט הקילוף בזמן אמת במידת הצורך כדי להשיג תוצאות אופטימליות. ההחלמה מהטיפול הינה מהירה יחסית – ולאחר כמה ימים בהם עשויים לחוש כאב קל ונפיחות, יוחזר לעורך הגוון האחיד והרענן שאפיין אותו במשך רוב תקופת חייך.

כנסו לעוד עמודים

הרמת עפעפיים ללא ניתוח רייצל מדיקל

הרמת עפעפיים ללא ניתוח הרמת עפעפיים ללא ניתוח בשיטת  פיורבלאסט PureBEAU אנרגיית  פלזמה ללא מגע בעור טיפול חדשני ומהפכני פריצת דרך טכנולוגית אצלנו ברייצל מדיקל

Read More »
איפור קבוע משובח

איפור קבוע מטרת האיפור הקבוע היא לשחרר אותך מהתלות באיפור הרגיל. למעוניינות לקום בבוקר עם עיניים מודגשות, עם שפתיים מתוחמות – יפה על הבוקר, איפור

Read More »
הסרת שיער לצמיתות

הסרת שיער בלייזר לצמיתות הסרת שיער לצמיתות הוא חלומם של אנשים רבים ברחבי העולם  שיער מיותר מהווה גורם מביך ומטריד עבור רוב האנשים שחוזרים ומתמודדים 

Read More »

אנחנו כאן בשבילך

אנחנו זמינים בכל עת לענות על כל שאלה שעשויה לעלות לך בנוגע לטיפול בכתמי פיגמנטציה ולטיפולי אסתטיקה באופן כללי. הניסיון הרב והידע המקצועי הנרחב שלנו, מאפשר לנו לתת לך את הטוב ביותר ובאופן המותאם לצרכים הייחודיים שלך.

אנו מזמינים אותך לקבל מידע נוסף בבלוג המאמרים ובחומרים המקצועיים באתר שלנו ולהשאיר את פרטיך כדי לשמוע עוד על מגוון השירותים המתקדמים אותם אנו מציעים בתחום האסתטיקה הרפואית. אם ברצונך לחולל שינוי אסתטי יוצא דופן בגופך עם הטכנולוגיה החדשנית ביותר ואנשי צוות מובילים, נציגינו ממתינים לפנייתך עוד היום – ונשמח לארח אותך ב-Rachel-Medical.

שתפו נשמח לשמוע תגובות

Facebook
WhatsApp
Twitter
Email