כול מה שצריך לדעת על ויטמין-A ויטמין-C ויטמין-E

אם גם אתם שמעתם על הויטמינים האלו ועל תרומתם לבריאות אבל הלכתם לאיבוד, בטח תשמחו לדעת שהחלטתי להרים את הכפפה ולעשות סדר בבלגן הויטמינים. ככה תוכלו לדעת איך ניתן להשיג את הויטמינים האלו באופן טבעי, באיזה מזונות הם נמצאים והכי חשוב – מה היתרונות שלהם. אני מזמינה אתכם להצטרף איתי למסע אז למה שלא תמשיכו לקרוא?

רייצל מדיקל
ויטמינים בריאות ואנרגיה

⭐ויטמין-A

ויטמין זה אחראי  תפקוד התקין של הגוף בעיקר בתחום ראיית לילה, חידוש העור, תפקוד מערכת השתן, על תפקוד מערכת הרבייה ואפילו על תהליכי הגדילה בגוף. אם אתם משתמשים במוצרי קוסמטיקה אתם בטח מכירים אותו, למרות שבהם הוא מופיע בתור רטינול A לצורך טיפול באקנה ובסימני הזדקנות בפנים: קמטים בעור, קמטוטים וכו'.

רייצל מדיקל
ירקות ופירות נבחרים מרובים בוויטמין A

ובטח תשמחו לדעת שניתן לצרוך את הויטמין הזה בקלות רבה – פשוט לאכול ירקות ופירות שכוללים בטא-קרוטן שהופך בגוף לויטמין A, למשל בירקות כתומים כמו גזר, בטטה, משמש, מנגו, אפרסמון, בירקות ירוקים כמו כרוב ותרד וכן בכבד בקר, בשמן דגים, בחמאה ובביצים.

בלוג יופי
סגולות הגזר לעור הפנים

למעשה, לויטמין זה יתרונות רבים, למשל הוא משפר את האלסטיות של העור, מסייע בשמירת הלחות, מאיץ את קצב התחדשות התאים, מונע התחמצנות ע"י רדיקלים חופשיים ובעיקר מונע את הזדקנות עור הפנים. יתרה מזאת – ויטמין זה נחשב לאידיאלי לטיפולי פנים  לסובלים מאקנה הוא לעובדה שהוא ממגר פצעים, מחדש את העור ומחליק אותו.

⭐ויטמין-C

ויטמין זה מונע אנמיה, שומר על השיניים ונחשב חיוני ליצירה של קולגן, החומר שמאפשר יציבות ברקמות ובעצמות. ויטמין זה נמצא בפירות הדר, בירקות ירוקים ובכבד ואינו נהרס בזמן הבישול. עם זאת חשוב להקפיד על טמפרטורת הבישול ועל משכו (פחות מ-20 דקות מקסימום) כדי לא להרוס את הויטמין.

ויטמין רייצל מדיקל
ירקות ופירות נבחרים מרובים בוויטמין C

בטח תשמחו לדעת שגם לויטמין זה יתרונות רבים, למשל מרפא פצעים, מונע דלקות, מטהר את הגוף מרעלים, מחסן את הגוף מפני התקררות ומשמש כנוגד חמצון מושלם. ועוד לא דיברתי על היתרונות שלו בתחום הגברת חילוף החומרים וספיגת הברזל.

ובטח תשמחו לדעת שפעולתו של ויטמין זה מוגברת במידה והא משולב בויטמינים נוספים, למשל ויטמין A שעליו דיברתי קודם וויטמין E שעליו אדבר מיד, בעיקר בתחום של מלחמה ברדיקלים חופשיים כדי למנוע חמצון.

Rachel-medical
פרי הדר מקור מצוין לויטמין C

⭐ויטמין E

ויטמין זה ידוע בפעולתו כנגד רדיקלים חופשיים ומניעת הנזקים שלהם, בעיקר במקומות הרגישים ביותר בגוף האדם לפעולת החמצון : לב, כלי דם, מוח, מערכת הורמונלית וכמובן העור. עם זאת, יש גורמים שפוגעים בספיגתו של ויטמין זה, למשל קרינת השמש, צריכה של שומנים, תרופות שונות וגם צריכת אלכוהול ועישון.

רייצל מדיקל
מאכלים נבחרים לויטמין E

ובטח תשמחו לדעת שהויטמין הזה לא רק מונע חמצון אלא גם מאט את תהליכי ההזדקנות, מזרז את תהליך הרפוי של צלקות, תורם לגמישות של העור, מוריד בצקות ואפילו מגביר את האון המיני. ואולי תופתעו לדעת אבל הויטמין הזה מופיע במגוון של מזונות, למשל

  • דגנים מלאים, בעיקר שיפון, שעורה, אורז מלא, חיטה ותירס
  • קטניות בעיקר סויה ושעועית
  • פיצוחים כמו אגוזי לוז ופקאן, שקדים וזרעי חמניות. כמובן שמומלץ ללא מלח שיוצר בצקות
  • שמנים מהצומח כמו שמן אבוקדו, שמן זית, שמן נבט החיטה, שמן חמניות, שמן סויה ושמן קוקוס.
  • ירקות כמו ירקות ירוקים, תפוחי אדמה וירקות ממשפחת המצליבים : כרוב, ברוקולי, כרובית, צנון, לפת, גרגר הנחלים ורוקט
  • פירות בעיקר אבטיח, מלון, קיווי ומנגו
  • שמנים מהחי שנצרכים מאכילת כבד וביצים
רייצל מדיקל
אבוקדו עשיר בויטמין E

כנסו לעוד עמודים

לסיכום

הויטמינים האלו חיונים לבריאות שלנו וכתוצאה מכך גם למראה העור. ועד שתשנו את הדיאטה ותראו תוצאות אתם מוזמנים לקליניקה שלי כדי ליהנות מטיפולי פנים-הדור הבא. אצלי תוכלו ליהנות מטיפולי קוסמטיקה רפואית ואסתטיקה רפואית ברמה המקצועית הכי גבוהה שיש, לטפל בבעיות עור שונות כמו פיגמנטציה, צלקות אקנה, פצעים בפנים, כתמי שמש ועוד.

כל הטיפולים בקליניקה שלי (למשל פילינג) מבוססים על טכנולוגיה רפואית מתקדמת, עושים שימוש בידע שצברתי במהלך 25 שנות עבודתי ובעיקר – נותנים מענה לכל אחד ואחת מכם באופן אישי וקשוב.

מראה צעיר יותר, במיוחד עם נשים, הוא לא רק חשוב האטרקטיביות שלהם, אלא גם לתת להם ביטחון לעורר את המוח שלהם כדי להפריש "הורמונים מאושרים". למידע נוסף ניתן לפנות למומחים ב "Rachel-Medical ".

שתפו טיפים לעור פנים רענן יותר

Facebook
WhatsApp
Twitter
Email