10 סיבות לחידוש העור בחורף

העונה הקרה מביאה איתה יובש שפוגע בעור הפנים. הפגיעה בעור הפנים משותפת לגברים ונשים בגילאים שונים והיא באה לידי ביטוי בתסמינים של אדמומיות, גירוי, סדקים וקמטים. עם זאת, טיפולי פנים מסוימים בהחלט מסוגלים להתמודד עם האתגר וזאת על רקע היתרונות המובהקים של קוסמטיקה רפואית.

הנה למשל 10 סיבות לגלות את הדור הבא של אסתטיקה רפואית עם חידוש העור בחורף:

רייצל בלוג

1

כי העור מאבד לחות

לחות היא אחד המרכיבים החשובים ביותר בעור הפנים. כאשר עור הפנים מאבד לחות כמו למשל במהלך החורף, התוצאה היא תחושת אי נוחות של עקצוץ, גירוי, גרד, סדקים ובמקרים מסוימים גם יובש קשה ואפילו דימום או זיהום משני. יתרה מזאת, בעור מתבגר התוצאות חמורות יותר בגלל שינוי במבנה העור והעובדה שהוא הופך להיות דק ורגיש. את היובש ניתן לזהות כבר בימים הראשונים של החורף ואם לא מקפידים לשתות 8-12 כוסות מים ביום. במידה ומלכתחילה מדובר על עור יבש, ייתכן יהיה צורך בתדירות קבועה של טיפולי פנים או פילינג לחידוש העור.

2

כי מים חמים מייבשים את העור

חשיפה ממושכת למים חמים ורותחים היא חלק בלתי נפרד מהחורף, אך לצערנו היא מייבשת את העור. המים שוטפים יחד עם הלכלוך גם את השומנים הטבעיים שאמורים להגן על העור ולא בצורה המומלצת של פילינג טבעי. האלטרנטיבה המועדפת היא לפיכך טיפולי אנטי אייג'ינג והתאמת הפתרון עבור קמטים בעור הפנים. מבחינת היגיינה יומית, מומלץ להשתמש בטמפרטורת מים פושרים גם כאשר שוטפים את הפנים וגם כאשר מתרחצים. הרגל כזה ימנע את היובש בעור ויקטין את הסיכוי להופעת קמטים וכתמים.

רייצל בלוג

3

כי הסבון גורם לסדקים ודימום

שימוש אינטנסיבי בסבון מסיר את השומנים שמגנים על העור לכל אורך השנה אך הופך להיות דרמטי בחורף. היות ומדובר מלכתחילה על תקופה שבה העור רגיש, השימוש בסבון עלול להקטין את הלחות ולהגביר את הסיכוי ליובש. עבור מי שסובל מתופעות של קמטים או עור יבש, הפתרון יהיה טיפולי אסתטיקה מתקדמים על בסיס טכנולוגיה מוכחת.

4

כי הקרינה מעלה את הסיכוי להופעת קמטים וכתמים

בניגוד למה שנהוג לחשוב, קרינה היא לא נחלתו של הקיץ בלבד. גם בחורף צריך להשתמש במסנני קרינה כי אחרת עולה הסיכוי להופעת קמטים וכתמים. אם רוצים למנוע קמטים וכתמים בעור הפנים ולהשיג עור רענן, צריכים לבצע פילינג טבעי ולשקול את חידוש העור עם פתרונות טבעיים. במקביל, כדאי לזכור שישראל היא מדינה שבה עוצמת הקרינה גבוהה יותר בהשוואה למקומות אחרים. דווקא בחורף הסיכוי להיפגע מקרינה עולה וזאת משום שרק מעטים משתמשים באמצעי הגנה. אם לא מקפידים על שגרת טיפוח של טיפולי פנים, התוצאה עלולה להיות הרת אסון.

5

כי יש רוחות קרות

רוחות ייחודיות וקרות שמופיעות בכל אזורי הארץ פוגעות באיכות החיים וגורמות לכך שמאות אלפי ישראלים יסבלו מיובש בעור בעונת החורף. אף על פי שמדובר במדינה עם אקלים חם וים תיכוני, הרוחות הקרות נמצאות במרכזי הערים ובפריפריה והן דורשות התייחסות רצינית. לצד שימוש בצעיפים ובכובעים, ניתן לבצע פילינג לחידוש העור ולהאיץ את קצב החידוש הטבעי. לשם השוואה, אפשרות אחרת תהיה לתאם טיפולי אסתטיקה מתקדמים לטובת הסרת צלקות או הסרת פוסט אקנה.

כנסו לעוד עמודים

6

כי המזגן מעכב את קצב התחדשות העור

שכבות עור עודפות מונעות מהגוף לייצר לחות ולוכדות חיידקים ופיגמנטים. מבחינה ביולוגית אמור להתרחש תהליך של חידוש תאי העור כדי למנוע את התופעה, אך המזגנים שמחממים אותנו בחורף עלולים לעכב אותו. גם כאן צריך לשלב שיטות חדשות של חידוש העור ולבצע פילינג להבהרת כתמים בטווח רחב של גילאים.

7

כי בעיות עור הן בעלות נטייה להחמיר בחורף

בעיות עור שכיחות כגון פסוריאזיס וסבוריאה נוטות להחמיר בחורף. הסיבות לכך קשורות לתנאי מזג האוויר, ליובש ולהיעדר הלחות אבל יש מה לעשות כדי להתמודד עם זה. בין היתר, מומלץ להתייעץ עם אנשי מקצוע לגבי אסתטיקה רפואית ולשאול על פילינג לחידוש העור. באותה הזדמנות ניתן גם לשלב טיפולי אסתטיקה מתקדמים לצורך חידוש העור באופן מיידי.

רייצל מדיקל

8

כי קינוחי אף, נזלת וצינון יוצרים גירוי

עוד סיבה לחדש את העור בחורף קשורה לתופעות הלוואי של המחלות הנפוצות. קשה לדמיין את החורף בלי נזלת וצינון, אך הבעיה האמיתית מתחילה עם קינוחי אף שיוצרים גירוי. כאשר מוסיפים למשוואה גם את האוויר הקר, התוצאה היא אדמומיות וחוסר נוחות על בסיס יום יומי. בהקשר הזה טיפולי פנים הם לא פריבילגיה אלא חלק בלתי נפרד מהמערך הרפואי שעוזר לשרוד את החורף.

9

כי מערכת החיסון פגיעה יותר

מערכת החיסון פגיעה מאוד בחורף ובעונות המעבר. פגיעות כזו מעלה את הסיכוי להופעת פצעי חום והיא גם אחראית על כך שנרגיש לא טוב בחלק מהימים. אם הפגיעה במערכת החיסון באה לידי ביטוי במראה של עור יבש או קמטים בעור הפנים, כדאי לבצע פילינג טבעי ולא לשכוח שיש גם דרכים להיפטר מאקנה וצלקות בעור. גם כשמדובר על כתמים פוסט אקנה ניתנים לטיפול, כאשר דרכים אלו מרוכזות תחת התחום של אסתטיקה רפואית והן מוכיחות את עצמן גם במקרים של אקנה קשה.

10

כי צריך לשמור על שגרת טיפוח

רוב האנשים מגבירים את הקצב של טיפולי פנים וטיפולי הקוסמטיקה שלהם בקיץ בגלל יציאות תכופות מהבית. בפועל, מדובר על טעות כי הגוף דורש שגרה קבועה של טיפוח כל השנה וגם בחורף. במילים אחרות, מומלץ לבצע פילינג לחידוש העור לפני שהמצב מחמיר ולנצל את היתרונות של טיפולי אנטי אייג'ינג בכל גיל, עונה ומזג אוויר.

רוצה לחדש את מראה העור? בקליניקה של Rachel-Medical מחכים לשמוע ממך גם בחורף!

שתפו נשמח לשמוע תגובות

Facebook
WhatsApp
Twitter
Email
תגובה אחת
  1. רונית הגב

    מאמר מצויין ? שאפו

השארת תגובה